Постинг
12.03.2017 11:33 -
Забележителен концерт на Габровския камерен оркестър
Автор: nkolev
Категория: Музика
Прочетен: 500 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 13.03.2017 11:30

Прочетен: 500 Коментари: 0 Гласове:
2
Последна промяна: 13.03.2017 11:30
Забележителен концерт на Габровския камерен оркестър
На 9 март 2011 г. Габровският камерен оркестър изнесе един много стилен концерт с творби на Й. С. Бах. Само изброяването на изпълнените произведения предизвиква респект:
По времето, когато са писани тези произведения, клавишните инструменти са имали различна конструкция и звучене и може би те са звучали по-камерно, отколкото звучат днешните рояли. Но това едва ли нарушава възприемането на музиката на Бах, макар и с по-съвременно звучене. А изживяването беше забележително, поне за мен...
Концертът за пиано и оркестър в ре мажор BWV1054 представлява транскрипиция на концерта за цигулка в ми мажор BWV1042 на Бах, но това не намалява, дори обогатява неговото чудесно звучене и при солиращ инструмент пиано. Солист беше Веско Стамболов, който се справи много добре с партията на пианото, въпреки че инструментът, на който свиреше, беше един малък стар роял с марка "Чайка" от времето на Съветския съюз. На това може би се дължаха и дребните пропуски при изпълнението на някои пасажи.
Иван Стоянов и Веско Стамболов
Концертът за две пиана в до мажор е произведение, в което ролята на оркестъра е минимална и през по-голямата част от времето солират двата рояла. Двете дами свиреха в отличен синхрон и с много чисто звучене. Да се чуди човек откъде има тази сила на удара върху клавишите крехката дама (Десислава Щерева)...
Десислава Щерева - Евгения Симеонова
Във втората част на концерта бяха изпълнени останалите произведения. Концертите за три пиана в до мажор и ре минор бяха изпълнени в много добър синхрон от тримата солисти, в някои части като че ли тримата солисти се съревноваваха в изпълненито на солата си, а в други си партнираха с многогласно звучене, така характерно за Бах.
Последният номер - концертът за четири пиана беше поантата на вечерта. Този концерт (BWV1065) е транскрипция на концерта за четири цигулки на Вивалди (опус 3 № 10 от L"estro Armonico). Или както го нарича авторът на печатната програма за концерта - "кавър" на Вивалди...
Тук музиката на Вивалди придобива едно различно звучене в мощната сила на четири пиана, като в същото време се запазва духът му. Може би единственият недостатък беше това, че Иван Стоянов свиреше на електронно пиано (синтезатор) и звученето беше малко по-слабо и по-различно от останалите три рояла. Но къде човек у нас би могъл да чуе изпълнението на този концерт на четири големи рояла? Пък и подобна програма като тази не може да се чуе и в големите музикални центрове у нас - София, Пловдив, Русе...
След края на концерта душата ми беше изпълнена с Бах...
Благодаря на Иван Стоянов, солистите и оркестъра за това чудесно изживяване, което не се случва често, особено пък в Габрово.
На 9 март 2011 г. Габровският камерен оркестър изнесе един много стилен концерт с творби на Й. С. Бах. Само изброяването на изпълнените произведения предизвиква респект:
1. Концерт за пиано и оркестър - ре мажор, BWV1054.
2. Концерт за две пиана и оркестър - до мажор, BWV1061.
3. Концерт за три пиана и оркестър - до мажор, BWV1064.
4. Концерт за три пиана и оркестър - ре минор, BWV1063.
5. Концерт за четири пиана и оркестър - ла минор, BWV1065.
По времето, когато са писани тези произведения, клавишните инструменти са имали различна конструкция и звучене и може би те са звучали по-камерно, отколкото звучат днешните рояли. Но това едва ли нарушава възприемането на музиката на Бах, макар и с по-съвременно звучене. А изживяването беше забележително, поне за мен...
Концертът за пиано и оркестър в ре мажор BWV1054 представлява транскрипиция на концерта за цигулка в ми мажор BWV1042 на Бах, но това не намалява, дори обогатява неговото чудесно звучене и при солиращ инструмент пиано. Солист беше Веско Стамболов, който се справи много добре с партията на пианото, въпреки че инструментът, на който свиреше, беше един малък стар роял с марка "Чайка" от времето на Съветския съюз. На това може би се дължаха и дребните пропуски при изпълнението на някои пасажи.

Концертът за две пиана в до мажор е произведение, в което ролята на оркестъра е минимална и през по-голямата част от времето солират двата рояла. Двете дами свиреха в отличен синхрон и с много чисто звучене. Да се чуди човек откъде има тази сила на удара върху клавишите крехката дама (Десислава Щерева)...

Във втората част на концерта бяха изпълнени останалите произведения. Концертите за три пиана в до мажор и ре минор бяха изпълнени в много добър синхрон от тримата солисти, в някои части като че ли тримата солисти се съревноваваха в изпълненито на солата си, а в други си партнираха с многогласно звучене, така характерно за Бах.
Последният номер - концертът за четири пиана беше поантата на вечерта. Този концерт (BWV1065) е транскрипция на концерта за четири цигулки на Вивалди (опус 3 № 10 от L"estro Armonico). Или както го нарича авторът на печатната програма за концерта - "кавър" на Вивалди...
Тук музиката на Вивалди придобива едно различно звучене в мощната сила на четири пиана, като в същото време се запазва духът му. Може би единственият недостатък беше това, че Иван Стоянов свиреше на електронно пиано (синтезатор) и звученето беше малко по-слабо и по-различно от останалите три рояла. Но къде човек у нас би могъл да чуе изпълнението на този концерт на четири големи рояла? Пък и подобна програма като тази не може да се чуе и в големите музикални центрове у нас - София, Пловдив, Русе...
След края на концерта душата ми беше изпълнена с Бах...
Благодаря на Иван Стоянов, солистите и оркестъра за това чудесно изживяване, което не се случва често, особено пък в Габрово.
Тагове:
Опознайте рискът от употребата на лекарс...
Пловдивската часовникова кула - 30 г. па...
Истината за войната за 1812 година и &qu...
Пловдивската часовникова кула - 30 г. па...
Истината за войната за 1812 година и &qu...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари