Постинг
12.03.2017 11:33 -
Забележителен концерт на Габровския камерен оркестър
Автор: nkolev
Категория: Музика
Прочетен: 475 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 13.03.2017 11:30
Прочетен: 475 Коментари: 0 Гласове:
2
Последна промяна: 13.03.2017 11:30
Забележителен концерт на Габровския камерен оркестър
На 9 март 2011 г. Габровският камерен оркестър изнесе един много стилен концерт с творби на Й. С. Бах. Само изброяването на изпълнените произведения предизвиква респект:
По времето, когато са писани тези произведения, клавишните инструменти са имали различна конструкция и звучене и може би те са звучали по-камерно, отколкото звучат днешните рояли. Но това едва ли нарушава възприемането на музиката на Бах, макар и с по-съвременно звучене. А изживяването беше забележително, поне за мен...
Концертът за пиано и оркестър в ре мажор BWV1054 представлява транскрипиция на концерта за цигулка в ми мажор BWV1042 на Бах, но това не намалява, дори обогатява неговото чудесно звучене и при солиращ инструмент пиано. Солист беше Веско Стамболов, който се справи много добре с партията на пианото, въпреки че инструментът, на който свиреше, беше един малък стар роял с марка "Чайка" от времето на Съветския съюз. На това може би се дължаха и дребните пропуски при изпълнението на някои пасажи.
Иван Стоянов и Веско Стамболов
Концертът за две пиана в до мажор е произведение, в което ролята на оркестъра е минимална и през по-голямата част от времето солират двата рояла. Двете дами свиреха в отличен синхрон и с много чисто звучене. Да се чуди човек откъде има тази сила на удара върху клавишите крехката дама (Десислава Щерева)...
Десислава Щерева - Евгения Симеонова
Във втората част на концерта бяха изпълнени останалите произведения. Концертите за три пиана в до мажор и ре минор бяха изпълнени в много добър синхрон от тримата солисти, в някои части като че ли тримата солисти се съревноваваха в изпълненито на солата си, а в други си партнираха с многогласно звучене, така характерно за Бах.
Последният номер - концертът за четири пиана беше поантата на вечерта. Този концерт (BWV1065) е транскрипция на концерта за четири цигулки на Вивалди (опус 3 № 10 от L"estro Armonico). Или както го нарича авторът на печатната програма за концерта - "кавър" на Вивалди...
Тук музиката на Вивалди придобива едно различно звучене в мощната сила на четири пиана, като в същото време се запазва духът му. Може би единственият недостатък беше това, че Иван Стоянов свиреше на електронно пиано (синтезатор) и звученето беше малко по-слабо и по-различно от останалите три рояла. Но къде човек у нас би могъл да чуе изпълнението на този концерт на четири големи рояла? Пък и подобна програма като тази не може да се чуе и в големите музикални центрове у нас - София, Пловдив, Русе...
След края на концерта душата ми беше изпълнена с Бах...
Благодаря на Иван Стоянов, солистите и оркестъра за това чудесно изживяване, което не се случва често, особено пък в Габрово.
На 9 март 2011 г. Габровският камерен оркестър изнесе един много стилен концерт с творби на Й. С. Бах. Само изброяването на изпълнените произведения предизвиква респект:
1. Концерт за пиано и оркестър - ре мажор, BWV1054.
2. Концерт за две пиана и оркестър - до мажор, BWV1061.
3. Концерт за три пиана и оркестър - до мажор, BWV1064.
4. Концерт за три пиана и оркестър - ре минор, BWV1063.
5. Концерт за четири пиана и оркестър - ла минор, BWV1065.
По времето, когато са писани тези произведения, клавишните инструменти са имали различна конструкция и звучене и може би те са звучали по-камерно, отколкото звучат днешните рояли. Но това едва ли нарушава възприемането на музиката на Бах, макар и с по-съвременно звучене. А изживяването беше забележително, поне за мен...
Концертът за пиано и оркестър в ре мажор BWV1054 представлява транскрипиция на концерта за цигулка в ми мажор BWV1042 на Бах, но това не намалява, дори обогатява неговото чудесно звучене и при солиращ инструмент пиано. Солист беше Веско Стамболов, който се справи много добре с партията на пианото, въпреки че инструментът, на който свиреше, беше един малък стар роял с марка "Чайка" от времето на Съветския съюз. На това може би се дължаха и дребните пропуски при изпълнението на някои пасажи.
Иван Стоянов и Веско Стамболов
Концертът за две пиана в до мажор е произведение, в което ролята на оркестъра е минимална и през по-голямата част от времето солират двата рояла. Двете дами свиреха в отличен синхрон и с много чисто звучене. Да се чуди човек откъде има тази сила на удара върху клавишите крехката дама (Десислава Щерева)...
Десислава Щерева - Евгения Симеонова
Във втората част на концерта бяха изпълнени останалите произведения. Концертите за три пиана в до мажор и ре минор бяха изпълнени в много добър синхрон от тримата солисти, в някои части като че ли тримата солисти се съревноваваха в изпълненито на солата си, а в други си партнираха с многогласно звучене, така характерно за Бах.
Последният номер - концертът за четири пиана беше поантата на вечерта. Този концерт (BWV1065) е транскрипция на концерта за четири цигулки на Вивалди (опус 3 № 10 от L"estro Armonico). Или както го нарича авторът на печатната програма за концерта - "кавър" на Вивалди...
Тук музиката на Вивалди придобива едно различно звучене в мощната сила на четири пиана, като в същото време се запазва духът му. Може би единственият недостатък беше това, че Иван Стоянов свиреше на електронно пиано (синтезатор) и звученето беше малко по-слабо и по-различно от останалите три рояла. Но къде човек у нас би могъл да чуе изпълнението на този концерт на четири големи рояла? Пък и подобна програма като тази не може да се чуе и в големите музикални центрове у нас - София, Пловдив, Русе...
След края на концерта душата ми беше изпълнена с Бах...
Благодаря на Иван Стоянов, солистите и оркестъра за това чудесно изживяване, което не се случва често, особено пък в Габрово.
Тагове:
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари